Monday, August 31, 2009

HAPPY BIRTHDAY TO YOU, MY MOM


Konbawa..

tanggal 31082009 ini yutaka
nak wish sesuatu untuk
ibu yutaka

HAPPY BIRTHDAY TO YOU, MOM

Sedang memikirkan apa
yang hendak ditulis, yutaka
coretkanlah satu puisi khas untuk ibu yutaka


ku terdiam terkocaknya jiwa
berbisiknya hati di kotak mata

seakan mahu turunnya manik berharga

ditahan supaya tidak bah di dunia

gembiranya aku punya kamu

terlahirnya aku di sisi dirimu

dikalimahkan aku dengan takbir Tuhanku
dilangitkan aku dengan manisan madu

terima kasih wahai ibu

didepakan tanganmu dipimpinnya aku
ditegurnya aku bila silap tingkahku
dikuatkan aku dengan azam citamu

jika Allah makbulkan pintaku
kan ku sayangi kamu dengan kasihku

kan ku jagai kamu lebih dari nyawaku
kan ku cintai kamu dengan mendoakanmu


Selamat menyambut hari
ulangtahun
kelahiran, ibu


1 comment:

Anonymous said...

bile nak jadi sasterawan negara ne. hehe. kagum seh dgn puisi tu. terharu bace. huhu. :p