Wednesday, January 13, 2010

DAH NAMANYA REZEKI


Konbawa

Kita sebagai manusia ni berbeza
nasib dan tuahnya..terutama sekali dari segi material
ada yang bertuah sebab dapat hidup senang
ada pula yang kurang bertuah sebab tidak sesenang mana

terkadang timbul soal cemburu
bila kita tidak semewah mana
bila tengok orang berada, kita cam berbulu je
bila dah geram, kita pon dengki



kalau dengki baik, alhamdulillah
tp biasanya kita suka dengar bisikan iblis
kita mengata die berbakul²
itu la ini lah..macam²
dosa mengata tak terampun lagi,
ditambah dosa menghasut orang lain..


bila ada yang cuba mencucuk yutaka
yutaka dengar je dan cakap..
"dah rezeki dia..biar jelah..tak perlu fikirlah..
bersyukur la dengan apa yang ada"


 




2 comments:

Ocean_gurl said...

setujuuuuuu....

LiSaSuKe's said...

betul tu yutaka...masa kecik2 dulu, bile org hepi, kite ikut hepi...tp skrg ni, terkejut bile kite hepi, org tak hepi...malah nak kite mati baru dia hepi...

dia tak igt dia tu ada Allah...sekali Allah balas perbuatan dia, huh!! seksa azabnya...